onsdag den 18. januar 2012

Steroider. Ved du? Tror du? Eller tænker du? (Mentale pindemadder 3)

Anabolske steroider? Jo, det er da dem som gør dig stærk, skrumper dine klunker, gør dig utilregnelig og er livsfarlige... Ikke? Eller hvad?


De fleste mennesker har en holdning til anabolske steroider. Og den er for det meste ikke god.
På debatscenen kan man sammenligne anabolske steroider med den dreng som altid får tæv i skolegården af alle de andre drenge. Om der er en god grund til tævene eller ej, skal jeg ikke kunne sige. Men sagen er klar. Ingen kan lide ham!

Jeg ser det er ikke som mit job at indprente holdninger i dit hoved. Men i tilfældet med anabolske steroider vil jeg godt tilbyde en lidt anden vinkel på sagen, end den du måske er blevet udsat for igennem tiderne. Kald det en slags ”hjælp til den mobbede dreng”.

Min personlige holdning er, at man ikke skal udtale sig om noget, man ikke ved noget om. Og jeg ved ikke nok om anabolske steroider.

Til den nysgerrige person, som godt kunne tænke sig at få et interessant og anderledes perspektiv på anabolske steroider, kan jeg anbefale nedenstående tankevækkende dokumentar – ”Bigger Stronger Faster”, med undertitlen ”The side effects of being American”. I dokumentaren får du også et indblik i amerikansk ”taber/vinder kultur” blandt meget andet.

Den består af flere dele og varer ca. 1 time, 46 min, i alt. Men det er tid brugt i godt selskab.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar